Följande köpvillkor gäller för försäljning av baby, barnprodukter samt inredning och böcker under webbplatsen www.verabus.se som ägs av Ekorevolt AB med organisationsnummer 559228-8376.

Allmänt

Verabus.se säljer barnprodukter och inredning till privatkonsumenter inom Sverige. Verabus.se ingår endast avtal med personer över 18 år som även har en svensk legitimationshandling för uthämtning av paket. För personer under 18 år krävs ett godkännande till din beställning av vårdnadshavare. Alla produkter vi säljer är godkända att användas i Sverige. Bruksanvisning på Svenska medföljer i de fall produkten kräver det, antingen i pappersform eller digitalt.

Beställningar

Beställningar görs på webbplatsen www.Verabus.se, vid problem med beställningar eller andra frågor hänvisar vi till att kontakta vår kundtjänst via e-post (info@Verabus.se) alternativt läs igenom våra “Vanliga frågor” där vi tar upp de mest frekventa funderingarna. Avtal mellan Verabus.se och kund görs först när köpet godkänts och en orderbekräftelse ha skickats ut. I orderbekräftelsen hittar du information om produkterna du köpt samt namn, adress och kontaktuppgifter. Om något är fel i din order ber vi dig att omedelbart kontakta vår kundtjänst.

Pris- och produktinformation:
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prisändringar, lagersaldofel och färgavvikelser på bilder. Vi arbetar kontinuerligt med att hålla informationen korrekt, men kan inte garantera att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende.

365 dagars öppet köp för oöppnade varor

Hos Verabus erbjuder vi hela 365 dagars öppet köp på produkter som är i obruten originalförpackning.

Det innebär att du kan skicka tillbaka din vara inom ett år från köpet och få produktens kostnad återbetald, så länge den inte har använts eller skadats. Produkten ska ligga kvar i sin oöppnade förpackning. Om varan inte har en förpackning gäller öppet köp ändå, under förutsättning att alla etiketter, klistermärken och liknande är kvar och i oförändrat skick.

Vid retur står du själv för kostnaden för returfrakten.

Beställning till företag

Ja! Verabus.se vänder sig både till privatpersoner och företag eller föreningar. För att handla som organisation gör du så här:

  1. Lägg önskade produkter i varukorgen.
  2. Gå till kassan.
  3. Fyll i ditt företags eller din organisations uppgifter.
  4. Välj fraktmetod och klicka på "Betala nu".
  5. På nästa sida väljer du "Företag" och fyller i organisationsuppgifterna.

På så sätt kan både privatpersoner och företag/föreningar handla enkelt och smidigt hos oss.

Priser

Alla priser på Verabus.se är i SEK samt inklusive 25% moms.

Betalning

Alla betalningar på Verabus.se hanteras säkert via Svea. I kassan kan du välja att betala med Swish, kort, faktura eller delbetalning. Verabus sparar eller hanterar ingen kortinformation, och Svea uppfyller samtliga säkerhetskrav (PCI DSS) för betalningslösningar online. För frågor som rör betalning eller faktura hänvisar vi direkt till Svea.

Frakt

Klicka här för att komma till sidan för frakt & leverans.

Orderbekräftelse

Efter att din order behandlats så kommer du få en leveransbekräftelse. Verabus.se har sammarbete med flera leverantörer och vissa produkter skickas då direkt från deras lager. Vid beställning av produkter som Verabus.se lagerhåller samt produkter som skickas från sammarbetspartners kommer det skickas ut två eller flera leveransbekräftelser med information om din försändelse. Vid flera leveranser betalar givetvis kunden fortfarande endast en frakavgift och helt fraktfritt vid ett ordervärde som överstiger 500kr.

Leveranssätt

Vi använder oss av Bring och Postnord för all frakt. Leveranstid inom Sverige på lagerhållna produkter är 1-5 dagar beroende på var i landet den ska skickas. Paketet skickas till ditt närmsta upphämtningsställe och du kommer få en notis när det finns att hämta ut. Alla ordrar kräver giltig identitetshandling vid uthämtning.

Transportansvar

Verabus.se tar fullt ansvar för leveransen tills den har hämtats ut av kund. Skulle ert paket försvinna eller gå sönder under transport skickar vi ut et nytt utan extra kostnad.

Transportskador:
Vid transportskador kontakta omedelbart vår kundtjänst. Om skadan är synlig anmäler du detta vid mottagandet av försändelsen i din servicebutik samt tar bilder på skadan som skickas till vår kundtjänst. Vid leverans ser vi gärna att du packar upp och kontrollerar att produkten är hel så snart som möjligt då vi måste rapportera skador som uppstått under leverans till transportbolaget inom tre dagar efter det att försändelsen hämtats ut.

Ej uthämtade varor

Från att din order har anlänt till din närmsta servicebutik så har du 10 dagar på dig att hämta ut paketet. Vid ej uthämtade paket tar Verabus.se ut en kostnad på *299kr som ska täcka frakter och extra kostnader. Observera därför att om du ångrat ditt köp och vill göra en retur så måste du först kontakta vår kundtjänst inom dessa 10 dagar för att undgå denna kostnad.

* Gäller produkter som skickas från vårt lager. För produkter som skickas direkt från leverantören varierar kostnaden på returfrakten och kan bli betydligt högre.

Retur och ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan, vi har dock förlängt det till ett helt år. Produkten ska returneras i oförändrat skick. Läs mer om hur du gör en retur under sidan Retur & ångerrätt.

Garanti

Hos Verabus.se har du ett års garanti. Produktgarantin gäller endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunnas påvisas och bekräftas för Verabus.se

Garanti gäller ej för:

  • Normala förslitningsskador
  • Självförvållande fel

Cookies

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen och för statistik. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies enligt vår cookiepolicy.

Äganderätt

Produkterna förblir Verabus egendom tills full betalning har mottagits.

Reklamation

Vid reklamationer dokumentera felet på varan, gärna med bilder där man tydligt ser felet, samt kontakta kundtjänst. Reklamationer gäller endast vid fabrikationsfel och ej vid normalt slitage och detta måste kunna påvisas för Verabus.se vid en eventuell reklamation. Vid en godkänd reklamation står Verabus.se för returkostnad samt skickar ut en ny produkt alternativt betalar tillbaka beloppet för produkten.

Kampanjer

Följ oss på våra sociala medier och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att ta del av våra kampanjer.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrofer, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från leverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilket ej kunnat förutses, ska hänföras till Force majeure. Detta innebär att Ekorevolt AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Tvist

Vid eventuella klagomål eller synpunkter på VeraBus produkter kontakta kundtjänst per e-post. Skulle du ej vara nöjd med vår hantering av ditt ärende så hänvisar vi till att kontakta ARN (Allmänna Reklamationsnämden). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer vid en tvist.

Kontaktuppgifter

Webbplats: Verabus.se
Företag: Ekorevolt AB
Organisationsnummer: 559228-8376
Adress: Krangatan 1
21124 Malmö
E-post: info@verabus.se

Fri frakt

Vi bjuder på frakten för alla ordrar över 500kr.

Öppet köp

365 dagars öppet köp gäller på alla produkter med obruten förpackning.

Förlossningsgaranti

Går inte förlossningen som förväntat går det bra att returnera alla inköp.