Här har vi listat de allra vanligaste frågorna, skulle du inte hitta svaret på din fråga så tveka inte att höra av dig till oss på mail eller genom våra social medier.

Beställningar

Vad kostar frakten?

Vi har en fast frakt på 49kr och fri frakt på alla ordrar som överstiger 500kr.

Hur långt öppet köp har jag?

Hos Verabus har du 365 dagars öppet köp på oöppnade produkter i originalförpackning. Du kan returnera varan inom ett år på egen bekostnad, så länge den är oanvänd och i oförändrat skick.

Handla som organisation/företag?

Ja! Verabus.se vänder sig både till privatpersoner och företag eller föreningar. För att handla som organisation gör du så här:

  1. Lägg önskade produkter i varukorgen.
  2. Gå till kassan.
  3. Fyll i ditt företags eller din organisations uppgifter.
  4. Välj fraktmetod och klicka på "Betala nu".
  5. På nästa sida väljer du "Företag" och fyller i organisationsuppgifterna.

På så sätt kan både privatpersoner och företag/föreningar handla enkelt och smidigt hos oss.

Hur vet jag att beställningen gått igenom?

Efter beställningen så kommer du få en bekräftelse via mail. Om du ej har mottagit din orderbekräftelse så kika i din skräpkorg om mailet har hamnat där. Hör av dig till oss annars så kikar vi på det.

Hur gör jag om en vara är slut i lager?

Vid slutsålda produkter kan man gå in på varan och trycka ”bevaka produkt”. Fyll i din mailadress så får du ett mail så fort vi har fått in produkten igen och hunnit uppdatera lagersaldot.

Kan jag ändra uppgifter i min beställning?

Vi kan tyvärr inte ändra uppgifter i en order pga bedrägeririsken. Om du har lagt in en felaktig mailadress så kommer du få en notis på telefonnr som är angivet i ordern när paketet finns att hämta.

Kan jag ändra lägga till något i min beställning?

Tyvärr har vi ingen möjlighet att lägga till produkter i en redan lagd order pga att vi ej kan belasta ordern med ett högre belopp. Om du vill ta bort en produkt från ordern så måste detta ske innan ordern är packad. Kontakta kundtjänst direkt så ser vi om vi kan lösa det.

Skickar ni utomlands

Tyvärr inte. I nuläget har vi valt att fokusera på endast Sverige.

Betalning

Hur får jag min faktura?

När din order gått igenom och vi har skickat den så kommer Svea skicka ut en faktura på mailadressen som är angiven i ordern. Man kan även logga in på Svea via deras app och bank id och där se faktura samt betalningsalternativ.

Vilka olika betalningssätt finns?

Vi samarbetar med Svea för alla betalningar. Där kan du välja mellan att betala med Swish, kort, faktura eller dela upp din betalning.

Vad händer med min faktura när jag gör en retur?

Vid retur kan du som kund gå in på Svea och pausa fakturan. När vi mottagit samt godkänt returen så kommer vi ta bort beloppet på fakturan och Svea kommer skicka en notis till dig om det fortfarande finns ett belopp att betala.

När får jag min återbetalning vid retur?

Så fort vi mottagit samt godkänt returen så görs en återbetalning via Svea. Efter godkännande kan man räkna 2-3 bankdagar innan pengarna är inne.

Leverans

Hur lång leveranstid har ni?

För lagerhållna produkter: Efter vi skickat ordern så tar det mellan 1-5 dagar till leverans beroende på var i Sverige man bor.

För övriga produkter som skickas direkt från leverantören (t.ex. gravyr eller elbilar) gäller andra leveranstider, du hittar aktuella leveranstider under varje produkt.

Jag har inte fått mitt paket

Om paketet ej kommit fram 5 dagar efter paketet skickats, kontakta vår kundtjänst så tittar vi på det.

Jag har inte fått allt jag beställt

Efter beställningen så kommer du få en bekräftelse via mail. Om du ej har mottagit din orderbekräftelse så kika i din skräpkorg om mailet har hamnat där. Hör av dig till oss annars så kikar vi på det.

Jag har fått fel produkt

Kontakta kundtjänst så gör vi en retur på den felaktiga produkten samt skickar ut den rätte, självklart helt utan kostnad.

Varför får jag flera leveransbekräftelser?

Vissa av våra produkter skickas direkt från våra samarbetspartners. Så om du har gjort en beställning med flera olika varor så kan det vara att vissa skickas från samarbetspartners och vissa direkt från vårt lager. Dock så betalar du alltid bara en fraktkostnad.

När behöver jag senast hämta ut min order från postombud?

Paketet ligger kvar hos ombud i en vecka. Du kommer få flera notiser innan ordern skickas tillbaka.

Retur & byte

Hur returnerar jag en produkt?

Kontakta först vår kundtjänst och anmäl returen. Produkten ska sedan skickas till vårt eller våra samarbetspartners lager, du kan köpa en returfraktsedel eller själv stå för returfrakten. Tänk på att paketera varan väl samt med alla tillbehör.

Hur byter jag en vara?

Vid byte av vara måste du först skicka in varan som ska bytas, tänk på att produkten måste vara i sitt originalutförande med tillhörande låda samt tillbehör. Därefter beställer du helt enkelt den nya varan.

Fri frakt

Vi bjuder på frakten för alla ordrar över 500kr.

Öppet köp

365 dagars öppet köp gäller på alla produkter med obruten förpackning.

Förlossningsgaranti

Går inte förlossningen som förväntat går det bra att returnera alla inköp.